English French German Russian Ukrainian

«ТЕЛЕФОН ДОВІРИ ДЛЯ ВСІХ» - лінія екстреної безкоштовної анонімної психологічної допомоги

Організатор:
Благодійна організація «Линия помощи»
Номінація:
Здоров'я та благополуччя


Передумови та соціальний запит:

Всеукраїнська мережа служб «Телефон довіри для всіх» - проект Благодійної організації «Линия помощи», який здійснюється за підтримки Товариства психологів практикуючих Гештальт-підхід.
Служба ""Телефон довіри для всіх"" розпочала свою роботу 2 квітня 2014 в м.Одеса. Першу групу волонтерів складали психологи та психотерапевти. Зараз у проекті беруть участь професійні психологи, соціальні працівники, журналісти, IT-спеціалісти, звичайні люди, які пройшли відбір і спеціальну підготовку.
За час роботи служба розширилася, і в даний час являє собою мережу, яка приймає дзвінки з міст: Одеса, Київ, Донецьк, Луганськ, Дніпропетровськ, Чернівці, Івано-Франківськ, Харків, Херсон, Львів, Миколаїв, а також по каналу Skype. Крім перерахованих міст абоненти дзвонили з Маріуполя, Слов'янська, Горлівки, Сум та Іллічівська, а так само декількох міст Російської Федерації.
Роботу на лінії психологічної допомоги надають добровольці-волонтери за підтримки професійних співробітників - координаторів, кураторів, супервизоров проекту. Консультанти, серед яких більшість складають психологи та соціальні працівники, приймаються в службу після відбору і навчання. Найважливіший критерій - здатність розуміти, поважати іншу людину, співпереживати йому і зберігати в таємниці отриману інформацію.
Проект «Телефон довіри для всіх» заснований на сучасних технологіях. Технічне оснащення проекту дозволяє об'єднувати волонтерів з різних міст і навіть країн. На даний момент як абонент, так і консультант можуть перебувати в будь-якій точці світу. Єдиною вимогою є наявність мережі інтернет і відсутність мовного бар'єру.
Робота з розширення служби ведеться безперервно - проходять підготовку нові групи волонтерів (не тільки психологів, а й бажаючих допомагати іншим людям незалежно від професійної приналежності), підключаються до лінії інші міста. У планах найближчого розвитку: цілодобова робота служби (на даний момент лінія приймає дзвінки з 19.00 до 7.00), організація багатоканального прийому дзвінків, підключення до лінії нових міст або навіть країн.

Наші номери телефонів:
Одеса (048) 737 7676
Харків (057) 759 7676
Київ (044) 228 7676
Донецьк (062) 213 7676
Луганськ (064) 272 7676
Дніпропетровьск (056) 767 7676
Чернівці (037) 290 7676
І.-Франківськ (034) 273 7676
Херсон (055) 239 7676
Львів (032) 253 7676
Миколаїв (0512) 59 76 76


З огляду на стресогенні події останніх півтора року, що відбуваються на теренах нашої країни та негативно позначаються на психологічному стані й життєдіяльності людей в цілому, така специфічна підтримка громадян набуває неабиякої актуальності.

Цілі і завдання:

Надання екстреної та кваліфікованої психологічної допомоги населенню, всім, кому вона невідкладно необхідна.

Завдання: Зниження ризику суїцидів; емоційна підтримка тих, хто перебуває на межі самогубства; допомога людям, яким більше нема до кого звернутися за співчуттям і розумінням, ні з ким розділити свої страхи, біль, інші переживання; зміна емоційного стану абонентів, з метою запобігання насильства в сім'ях; надання психологічної підтримки соціально незахищеним верствам населення (люди похилого віку, психічно нездорові люди, нарко/ алко – залежні та їх родичі, ВІЛ- інфіковані та ін.)Також важливим завданням служби є психологічна підтримка учасників АТО, вимушених переселенців, людей отримали психологічні травми в результаті військових дій.
Крім емоційної допомоги, консультанти надають інформаційну підтримку людям, надаючи дані про можливість надання очної допомоги: у випадку вимушених переселенців - про місця і організаціях, що займаються прийомом і адаптацією; у разі звернення соціально незахищених громадян (інвалідів, які страждають психічними захворюваннями і т.д.) про діяльність фондів та соціальних служб, компетентних в суті питання абонента. Інформація про фонди і службах перевірятися координаторами проекту та в базу рекомендацій заносяться гідні довіри організації.

Заходи (дії) по реалізації:

Була зібрана команда, навчені 7 груп волонтерів.

Забезпечено технічне оснащення роботи серверу.

Організувано взаємодію між містами.

Орендувано приміщення і оснащено робочі місця для підготовки волонтерів та консультування.

Поширюєно інформацію про проект

У планах поліпшення технічної бази, розширення географії міст, де надається допомога.

Ресурси та ризики:

Ресурси: Люди, готові навчати і підтримувати проект (тренери і супервізори). Ми - існуюча програма підготовки волонтерів - відточена за 15 років практики. Кілька рівнів підтримки роботи волонтерів: стажування, супервізія, балінтовскі групи

Приміщення - багато з них здані в оренду ""умовно-безкоштовно"; Технічне забезпечення: сервер, комп'ютери, ноутбуки (учасників проекту);

Кілька журналістів, які пишуть про проект

Зв'язок з спільнотою практикуючих психологів - звідки приходить велика частина волонтерів

Контакти з університетами (факультет психології) і міськадміністрація; виходи на ЗМІ
Ризики:
Технік – волонтер може залишити проект без додаткового фінансування.

Техніка (ноутбуки, комп’ютера та ін.) потребують профілактичного технічного обслуговування, на що потрібні кошти.
Постійно необхідно докуповувати комп’ютерну гарнітуру (навушник, мікрофон) для роботи нових консультантів.

Друк буклетів, плакатів та інших рекламних матеріалів.
Проведення навчальних та балінтовськіх груп потребує коштів на кава-брейки, папір, ручки та ін.

Відрядження у міста де планується робота "Телефону довіри".
Поки що усі витрати покривались за рахунок ініціативної групи, що складається з координаторів та супервізорів проекту, але стабільного фінансування немає. На даний момент це є головним ризиком для проекту.
Без відповідного інформування населення про існування Телефону Довіри служба не зможе вирішувати свої завдання.
Без відповідного забезпечення робочіх місць і рівня освіти та підтримки волонтери не затримуються в службі.

Результати:

  • Робота телефону довіри щодня з 19:00 до 07:00
  • Робота підготовлених волонтерів
  • За час роботи Телефону довіри було прийнято 891 дзвінок від чоловіків та 738 дзвінків від жінок, зважаючи на те, що люди дзвонять не одноразово,
  • Додзвонилися 234 чоловіків та 382 жінок, загалом 616 людей. З них з суїцидною загрозою 31 дзвінок, гостре горе 25 дзвінків, вдячні відгуки 626 дзвінків, негативні відгуки 29 дзвінків, мовчазні 64 дзвінки.

Перспективи:

У планах найближчого розвитку: цілодобова робота служби (на даний момент лінія приймає дзвінки з 19.00 до 7.00), організація багатоканального прийому дзвінків, підключення до лінії нових міст або навіть країн.

Інформація про команду:

Координатори по містам:

1. Одеса Макаренко Алла

2. Миколаів Даниленко Алина

3. Херсон Ірина Штоколенко

4. Харьків Кадишева Ольга

5. Донецьк Брунец Галина

6. Чернівці Голодрижак Анастасия

7. Київ Шараєва Алена

8. Івано-Франківськ Поліщук Катерина


Куратори (навчальні тренери) і супервізори проекту:
Бакулев Артур, Бодунова Женя, Борисенко Лана, Захаров Рома, Маркина Інна, Поліщук Мирослав, Трушина Наталя, Рублева Ліда, Сафронова Аня, Сидорова Анастасія.
Київ - Шараева Алена, Муштай Наталя. Миколаїв - Окс Алена. Івано-Франківськ - Поліщук Екатерина. Херсон - Штоколенко Ірина. Харків - Нуреева Олена.

Посилання, за якими можна завантажити лого, фото, відео, презентації, інші додаткові матеріали:

www.callpoint.pro

https://www.facebook.com/groups/callpoint/

http://vk.com/callpoint

ПРОГОЛОСУВАТИ:  
Голосів1122
Переглядів93558
«ТЕЛЕФОН ДОВІРИ ДЛЯ ВСІХ» -  лінія екстреної безкоштовної анонімної психологічної допомоги Веб ресурс
Керівник проекту:
Стадник Юлія Юріївна
Термін реалізації:
2014 - по тч
Цільова аудиторія:
чоловіки та жінки 20-60 років, які знаходяться в стані кризи, на межі самогубства, які переживають втрати, учасники АТО та вимушені переселенці, люди які отримали психологічні травми в результаті АТО
Партнери:
Українська спілка практикуючих психологів Гештальт-підхід. Всеукраїнська мережа центрів «Крок назустріч»