Школа - соціокультурний центр села
Соціальний запит
У 2008 році Музиківска загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів стала переможцем конкурсу «Школа Херсонщини» у номінації «Школа – соціокультурний центр села. Бажання рухатися вперед, залучити, зацікавити, поєднати зусилля школи, громадськості і всіх дієвих організацій: батьків, сільської ради, амбулаторії, приватних підприємців, виконкому сільської ради, комісії у справах дітей, сільської бібліотеки, державних підприємств, інших навчальних закладів, центрів організації дозвілля дітей і молоді та громадських організацій сприяло виникненню ідеї створення проекту «Школа – соціокультурний центр села».
Роботу спрямовано на формування моделі конкурентноздатного випускника, що передбачає створення та здійснення міні-проектів учнів та вчителів, направлених на поліпшення соціально-економічних, культурних умов життя громади. Позитивні зміни можливі лише тоді, коли люди відкриті і працюють разом для вирішення спільних проблем. «Ти віддаєш громаді, громада повертає тобі», школа стає ресурсним центром успішного майбутнього громади.
Реалізацією проекту керує Музиківська ЗОШ І-ІІІ ступенів через співпрацю з органами місцевого самоврядування, громадою та із залученням спонсорської допомоги.
Цілі і завдання:
- виховання конкурентноспроможного громадянина шляхом формування особистості, яка здатна свідомо, активно, творчо впливати на навколишній світ;
- формування в учнів умінь і навичок ініціативи, самостійності;
- сприяння виробленню активної життєвої позиції, прагненню до здійснення громадських дій;
- залучення учнів до практичної діяльності з розв’язання проблем поліпшення соціальних умов життя населення;
- виховання в учнів гуманістичної позиції, що ґрунтується на загальнолюдських духовних цінностях – любові, доброті, доброчинності;
- підтримка оптимального рівня фізичного розвитку членів громади та відродження національних традицій здорового способу життя;
- активізація у членів громади відповідальної позиції щодо вирішення загальних проблем території;
- взаємодія адміністрації школи, педагогічного колективу, батьків та учнів із метою демократизації стосунків «учитель-учень» та активного залучення батьківської громадськості до співпраці зі школою;
- навчання громади через батьків умінню створювати і реалізовувати міні – проекти по благоустрою, взаємовідносинах, «кодекс добросусідських відносин».
Завдання проекту:
- залучити широку громадськість до вирішення проблем навчання і виховання школярів;
- створити систему державно-громадського управління, яка надасть можливість навчити учнів жити в умовах сучасної держави, дотримуватися її законів, відстоювати свої власні права, практично реалізувати ці знання в житті;
- розвивати асоціацію учасників освітньої діяльності (педагогів, органів учнівського та батьківського самоуправління);
- організовувати практичну діяльність учнів спільно з представниками громади, спрямовану на розв’язання конкретних проблем місцевого рівня (оліснення території «музиківського лісу»);
- виховувати лідерів для управління організаціями та структурами суспільства;
- організувати профорієнтаційну роботу з метою забезпечення спеціалістами усіх секторів соціально-економічного кластеру «Конкурентоспроможна Музиківка»;
- створити школу «Конкурентноспроможні кадри»;
- навчити учнів створювати міні-проекти, направлені на покращення благоустрою села, які школа може реалізувати самостійно;
- створити оптимальні умови для широкого залучення учнів, батьків і громади до діяльності навчального закладу;
- організувати спільну клубну роботу за інтересами (батьки – учні);
- проводити просвітницьку роботу з батьками, направлену на збереження та поліпшення здоров’я членів громади;
- відкрити школу для членів громади через надання освітніх послуг для дорослих (екстернат, педагогічний всеобуч батьків, психолого-педагогічне консультування);
- залучити членів громади до занять фізичною культурою та спортом через впровадження системи спортивних гуртків та секцій;
- широко використовувати у навчально-виховному процесі інформаційно-мультимедійні технології, як засіб інтерактивного навчання учнів;
- забезпечити функціонування дистанційної освіти, як рівноцінної форми навчання, з метою реалізації громадянами своїх прав на освіту;
- запровадити інклюзивну освіту з метою забезпечення доступності до якісної освіти відповідного рівня дітям з особливими освітніми потребами;
- створити шкільну громадську організацію з метою виконання завдань, визначених проектом.
- проводити роботу по зміцненню матеріальної бази школи.
Заходи по реалізації:
- спільні збори учасників навчально-виховного процесу та громадськості;
- щорічний звіт директора про роботу школи на зборах батьків та громадськості села;
- висвітлення основних аспектів діяльності школи в газеті територіальної громади «Музиківський вісник»;
- загальношкільні та класні батьківські збори;
- організація роботи ради школи;
- спільні засідання адміністрації школи та батьківського комітету;
- участь у засіданнях координаційної ради;
- участь у загальносільських заходах;
- виконання плану спільної роботи школи, сільської ради, сільської бібліотеки, амбулаторії;
- листи-запити до сільського голови;
- консультації зі спеціалістами;
- робота з категорійними сім’ями;
- робота учнівського самоврядування;
- трудові десанти.
Результати та перспективи:
- Із метою забезпечення потреб та інтересів учнів та жителів села, школа працює за такими напрямками профільного навчання: інформаційно-технологічний та філологічний (іноземна філологія), введено факультативи, курси за вибором згідно профілів.
- 4 учнів школи залучено до роботи в Малій академії наук. Єфімчук Ганна, Кирилов Вадим – призери ІІ етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт слухачів МАН України.
- Для дітей з особливими освітніми потребами відкрито два класи з інклюзивною формою навчання.
- Жителі села мають можливість отримати освіту екстерном.
- Жителі села мали можливість пройти навчання та отримати робітничу професію зі спеціальності «Оператор комп'ютерного набору».
- Укладено угоди про співпрацю між радою школи і педагогічною радою, радою школи і учнівським комітетом; триєдину угоду між адміністрацією школи, батьківським комітетом та учнівським комітетом про співпрацю.
- Укладено угоди про співпрацю з Музиківським дитячим ясла-садком, Білозерським центром творчості дітей та юнацтва, Білозерською районною комплексною дитячо-юнацькою спортивною школою, Чорнобаївською дитячою музичною школою, Херсонською обласною станцією юних натуралістів.
- Дозвілля дітей забезпечується роботою 16 гуртків та секцій, у них зайнято 75% учнів.
- півпраця з районними та позашкільними установами, Чорнобаївською дитячою музичною школою сприяє розвитку багатогранної обдарованості особистості.
- Проведено три зустрічі старшокласників із головою та працівниками сільської ради в рамках акції «Молодь при владі».
- Оформлено кімнату бойової слави та проводиться збір краєзнавчих матеріалів для відкриття музею.
- Вчителями школи вивчена та написана історія села, яка широко використовується у навчально-виховному процесі.
- Учні початкових класів об’єднанні діяльністю дитячого об’єднання «Промінець».
- Активізовано діяльність органів учнівського самоврядування, учнівський комітет «Юність» - ініціатор цікавих та корисних справ.
- Волонтерський загін «Юність» є активним учасником волонтерського руху, благодійних акцій «Назустріч мрії», «Великодній кошик», у підтримку односельців, учасників антитерористичної операції на Сході України та інших.
- Учні та вчителі були учасниками соціального проекту ПРООН «Маю право на здоров’я».
- Поетапно реалізовується довгостроковий проект «Нехай людина добро приносить, бо світ навколо любові просить» (відновлення лісових насаджень в околицях села Музиківка) у співпраці з ДП «Херсонське лісомисливське господарство».
- Учні, вчителі, працівники школи упорядковують пам’ятні місця, проводять трудові десанти по благоустрою села.
- Традиційними в житті громади стали свята за участю школи: Першого та Останнього дзвоників, «Вшанування досягнень учнів школи», вечори – зустрічі випускників минулих літ «У колі друзів», День Перемоги, День Села, турнір із волейболу до Дня визволення Музиківки від німецько-фашистських загарбників, Осінній та Новорічний бали.
- Профорієнтаційна робота школи сприяє забезпеченню спеціалістами необхідними для с. Музиківка. Випускники школи - студенти Херсонського державного аграрного університету, Херсонського державного університету, Дніпропетровської медичної колегії, херсонського базового медичного коледжу, Білозерського ПТУ № 6 та інших.
- Вчителі А.О.Єфімчук, Ю.О. Клок – молоді спеціалісти, які повернулися працювати у Музиківську ЗОШ І-ІІІ ступенів у 2013 році.
- Шкільний колектив бере участь у багатьох сучасних заходах: навчально – практичному тренінгу «Міжнародні стандарти якості діяльності громадсько – активної школи»; проведенні тренінгів, інформаційно – профілактичних занять із використанням електронних презентацій; Днях Європи; Міжнародному фестивалі документального кіно Docudays UA.
- Педагогічний колектив та учні школи є постійними переможцями, призерами та учасниками учительських проектів «Іntel@Навчання для майбутнього», обласних конкурсів «Херсонщина спілкується зі світом», «Школа Херсонщини» у номінації «Школа – соціокультурний центр села», «Нова школа – нові стандарти», «Педагогічний досвід освітян Таврії», «Перлина натхнення», «Таврійський барвограй», Всеукраїнського конкурсу «Колосок», Лауреати та Дипломанти Всеукраїнського конкурсу благодійних проектів «Добро починається з тебе», Лауреати Всеукраїнського конкурсу «Puzzle», «Гринвіч», Міжнародного конкурсу «Бобер».
Перспективи:
- спрямування ресурсів школи на розвиток громади, громадської самоорганізації і самоуправління;
- розвиток у школі та спільноті села традицій і практики громадської активності;
- активна участь громадян у житті села;
- організація та проведення змістовного дозвілля громади ;
- уміння знаходити правильні рішення у складній економічній ситуації та оцінювати їх;
- розробка програм, проектів, спрямованих на розвиток місцевої громади;
- вироблення навичок володіння методикою проведення ділових зустрічей;
- поглиблення знань нормативно-правової бази.
ПРОГОЛОСУВАТИ: |