Пушкарівський струмок: проблеми та перспектива відродження
Соціальний запит
Наша авторська група, перш за все, вирішила ознайомитися з місцезнаходженням та історичними даними Пушкарівського струмка.
Наша пошукова група розробила план розбудови рекреаційної зони біля Пушкарівських ставків та відтворила макет рекреації. Планується встановити організовані місця відпочинку з спортивним майданчиком, мангалами, щоденним прибиранням, прокладання стежок з твердим покриттям та освітленням прилеглої території. Одним з питань організації санітарно-хімічного контролю є правильний вибір обсягів дослідження. Зазвичай прийнято проводити проби води, що ми й зробили.
Спираючись на дослідження якості проби води та ґрунту можна з певністю зазначити, що вода є прісного гідрокарбонатно-кальцієвого типу. За хімічним аналізом відповідає всім вимогам ДСАНПІН 2.2.4-171-0. Воду зі струмка можна вживати, вона навіть має лікувальні властивості, завдяки цій воді виводяться зайві солі з організму, також на даний момент можна ловити і вживати у їжу рибу. Скидання стічних вод почало призводить до екологічного лиха. Це та проблема, що найбільше турбує сьогодні полтавців. Смердюча блакитна рідина у великій кількості стікає у водойму, а оскільки зі струмка вода потрапляє до ставків, бо всі вони з’єднані між собою з усіх боків, почали зливати у ставки каналізаційні стоки, то, очевидно, вже всі ставки наповнені цими відходами. Кажуть, що коли у водоймі брудна вода, то це найкращі умови для росту очерету — тут він повільно захоплює все більшу територію. Зараз майже третина поросла очеретом.
Учні школи провели бесіди і встановили ділянки біля водного джерела, які потребують очищення. Ми залучили до облаштування учнів нашого екологічного десанту, де розчистили замулені і занедбані ділянки і надали їм естетичного вигляду. Також була проведена агітація серед жителів мікрорайону
Цілі і завдання
Враховуючи важливість даних водойм для мешканців мікрорайонів Сади 1, 2, 3 та Половки, рекомендується:
1.Усунути джерела забруднення водойм:
а) скидання відходів мешканців прилеглих територій
б) залишки сміття відпочивальниками
в) призупинення забудов на місці, де безпосередньо знаходиться струмок;
г) скиди промислових баз мікрорайону Половки;
2.Вивчити особливості води, як неорганічної речовини;
• з’ясувати значення води для життя на Землі;
• ознайомитися з типами підземних вод, струмка як виходами підземних вод на земну поверхню;
• ознайомитися з місцезнаходженням струмка у мікрорайоні, вивчити рельєф оточуючої місцевості та його характер;
• впорядкувати та очистити струмок від зовнішнього забруднення;
• визначити якість води та провести дослідження ґрунту (Національна акціонерна компанія «Надра України» ДП «УКРАЇНСЬКИЙ ГЕОЛОГІЧНИЙ НАУКОВО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР» «УКРНАУКАГЕОЦЕНТР»);
• встановити можливості використання води зі струмка у мікрорайоні.
3. Створити навколо струмка санітарну зону.
4. Розширити площу зелених насаджень навколо струмка. Залучити до цієї роботи учнів шкіл даних мікрорайонів.
5. Звернутися з проханням до міської санітарної службі та інших контролюючих організацій про підсилення додаткового санітарного контролю за станом води у даному струмку.
6. Провести роз'яснювальну роботу з жителями мікрорайону Половки та Юрівка щодо дотримання належного санітарного стану
Заходи по реалізації
Перелік заходів, що були проведені під час реалізації проекту
• Проведено збори парламенту школи, на яких оголошено про конкурс
благодійних проектів. Визначено тему і мету проекту.
• Сформовано робочу групу для розроблення плану проекту.
• Проведено бесіди з мешканцями мікрорайону, занотовано всі основні
джерела, визначено їх екологічний стан.
• Об’єднано учнів та вчителів у групи, закріплено за ними
відповідні джерела.
• Очищено, облагороджено Пушкарівський струмок
• Досліджено якість питної води в Пушкарівському струмку
• Описано історії походження Пушкарівського струмка.
• Проведено конкурс стіннівок.
• Оформлено альбом із зібраних матеріалів благодійного проекту.
• Проведено родинне свято
Результати та перспективи
Очищено і приведено у належний екологічний стан Пушкарівський струмок.
Вплив проекту на місцеву громаду. Оскільки Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №18 є громадсько-активною, то в ході проекту здійснила реалізацію стандарту ГАШ «Волонтерство», «Партнерство», тому що широко залучила місцеву громаду до активної співпраці зі школою. Реалізація проекту сприяла залученню мешканців мікрорайону до відновлення струмочка та прилеглої до нього території.
Проект – довготривалий, бо дбати про чистоту водойм потрібно постійно.
ПРОГОЛОСУВАТИ: |