Мультимедійна кімната "Smart kid"
Соціальний запит
Всебічний розвиток та виховання дитини є пріоритетним напрямком як державної політики так і головним обов'язком кожної сім’ї. На даний час існує безліч різноманітних центрів розвитку дітей, дитячих садків, де пропонують різні способи та методики розвитку дитини. В основному такі центри надають свої послуги на платній основі. Але, у час економічної кризи, не всі батьки є настільки забезпеченими, аби оплатити навчання своїм дітям. Тернопільська обласна бібліотека для молоді як соціальна інституція та публічний заклад вільного доступу до інформаційних ресурсів, вбачає своїм завданням створити сприятливі умови для розвитку дітей із малозабезпечених сімей на основі книги, сучасних інформаційних технологій та інноваційних бібліотечних послуг.
Кадровий потенціал бібліотеки, налагоджені партнерські стосунки та багаторічний досвід в реалізаціїї різних соціальних проектів став підгрунтям для реалізації нового проекту - "Мультимедійна кімната "Smart kid"", який адресований малозабезпеченим родинам.Завдяки проекту у бібліотеці створене комфортне і привабливе середовище, де діти разом із батьками можуть пізнавати світ і розвиватися, читати цікаву сучасну літературу і вивчати іноземні мови, грати в розвивальні ігри та з користю проводити свій вільний час. Всі послуги для відвідувачів мультимедійної кімнати - безкоштовні.
Цілі і завдання
Цілі - організація спільного сімейного розвитку та дозвілля для малозабезпечених родин, шляхом створення інформаційно-ігрового майданчику у бібліотеці.
Завдання проекту:
1. Вивчити зацікавленість батьків і дітей в отримані нових бібліотечних послуг.
2. Створити ресурсну базу для організації інформаційного обслуговування, навчання та проведення дозвілля родин.
3. Впровадити нові інформаційні та освітні послуги для дітей і батьків.
4. Залучити нових партнерів, волонтерів, спонсорів.
5. Презентувати проект громадськості.
6.Привернути увагу ЗМІ до проекту
Заходи по реалізації
1.Організаційна зустріч виконавців та партнерів проекту, вироблення спільного плану дій, розподіл обов'язків, пошук додаткових джерел фінансування.
2. Проведення опитування серед відвідувачів бібліотеки і жителів міста щодо зацікавлення у новій бібліотечній послузі.
2. Облаштування мультимедійної кімнати: ремонт приміщення, придбання та встановлення меблів,обладнання, ресурсів (ігрова приставка kinect, плазмовий монітор, сенсорні комп'ютери, дошка фліпчарт, крісла, стіл, дитячі стелажі, книги, розвиваючі ігри, іграшки).
3. Формування навчальних груп, підготовка програми тренінгів для дітей.
4.Популяризація мультимедійної кімнати: публікації в обласній пресі, на сайті та веб-сторінках бібліотеки у соціальних мережах, оголошення в ефірі місцевих телерадіокомпаній, виготовлення та розповсюдження рекламних буклетів, оголошення у навчальних закладах, дитячих садочках.
5.Відкриття мультимедійної кімнати «Smart kid».
6.Забезпечення стабільних і якісних умов для діяльності мультимедійної кімнати «Smart kid»: проведення розвиваючих тренінгів для дітей дошкільного віку, організація вікторин, презентацій, конкурсів, акцій для школярів; інформаційне обслуговування та консультування батьків.
7.Створення та підтримка веб-сторінки “Smart kid” на сайті бібліотеки та у соцмережі ВКонтакте.
8. Адміністрування технічного обладнання центру.
Результати та перспективи
1. Створено мультимедійну кімнату “Smart kid” та наповнено її сучасними інформаційними ресурсами для розвитку дитини: 500 примірників нових книг, 70 інтелектуальних настільних ігор, 2 сенсорні моноблоки, плазмовий телевізор та ігрова приставка kinect, 5 планшетів I-Pad, комп'ютерна програма для вивчення англійської мови Rossetta Stone, розвивальні іграшки, пересувний дитячий театр та ляльки маріонетки.
2. Впроваджено нові бібліотечні послуги:
2.1. заняття у клубах - "English hour", "Deutshmobil", "Акторської та ораторської майстерності", "Любителів читання",
2.2.заняття з психологом по підготовці та адаптації дітей до школи віком від 2 до 4 років та від 4 до 6 років.
2.3 "Бібліоняня" - нагляд за дитиною впродовж години.
2.4. Видача інтелектуальних настільних ігор на дім.
2.5. Розвиваючі ігри з приставкою Kinect X-Box.
2.6. Вивчення англійської за допомогою програми Rossetta Stone.
2.7. Видача для користування планшетів I-Pad
3. Впродовж першого року реалізації проекту (2014) до мультимедійної кімнати залучено 1211 дітей і батьків, які відвідали бібліотеку 29851 раз.
4. Відбулося за 2014 рік 136 занять у клубах, в яких взяло участь 1278 учасників.
5. Проведено 22 тематичних масових заходів (родинні свята, конкурси, мультиподорожі тощо).
6. Родини, які користуються безкоштовними послугами мультимедійної кімнати, значно зекономили свої бюджети.
7. Проект отримав широкий резонанс серед громадськості, зростає попит на соціальну послугу та імідж бібліотеки, яка здатна впливати на розвиток громади.
8. Налагоджено соціальне партнерство з владою, державними закаладами, НУО, іноземними представництвами.
Бібліотека розвиватиме проект і надалі.
1.Короткотермінові перспективи - організація у березні клубу інтерактивного читання для дітей: діти читатимуть інтерактивні книги за допомогою планшетних комп’ютерів iPads.
Читаючи інтерактивні книги, учаснику клубу записуватимуть свій голос на планшет, а потім прослуховуватимуть твори, обговорюватимуть їх. Ці записи ми розміщуватимемо в аудіоподкастах, а відгуки та обговорення на блозі.
Окрім читання, відвідувачі гратимуть у розвиваючі ігри за мотивами прочитаних творів, розігруватимуть п’єси, виконуватимуть різноманітні завдання, присвячені розвитку логічних навичок, фантазії та пам’яті, дізнаватимуться більше про літературу різних країн та авторів.
Завдяки Клубу інтерактивного читання відвідувачі матимуть можливість в легкій та цікавій формі вдосконалити свій рівень володіння мовою, покращити комунікаційні навики, познайомитися із найкращими зразками світової дитячої літератури, а сам процес читання буде веселим та захоплюючим за допомогою інтерактивних цифрових книг. У комфортних невимушених умовах читач відчуває свій зріст, успіх та інтелектуальну спроможність.
2. Довготермінові перспективи - пошук фінансової підтримки, партнерів та створення творчої лабораторії для дітей (успішний досвід Чіказьких бібліотек і музеїв).
ПРОГОЛОСУВАТИ: |